Do zadań Pracownika ds. utrzymania porządku i czystości należy w szczególności:
- codzienne sprzątanie pomieszczeń biurowych Ośrodka,
- zgłaszanie Kierownikowi Ośrodka wszelkich awarii i uszkodzeń sprzętu oraz urządzeń powierzonych do sprzątania pomieszczeń Ośrodka,
- zgłaszanie Kierownikowi Ośrodka wszelkich zauważonych awarii i uszkodzeń instalacji i urządzeń sieci wodociągowej, kanalizacyjnej i elektrycznej zainstalowanych w budynku Ośrodka,
- dbanie o powierzony sprzęt i urządzenia przeznaczone do sprzątania pomieszczeń,
- właściwe przechowywanie i zabezpieczenie środków czystości i środków higienicznych, po zakończeniu czynności sprzątania pomieszczeń,
- wykonywanie okresowych czynności porządkowych.
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika Ośrodka,
Po zakończeniu czynności sprzątania pomieszczeń pracownik jest zobowiązany do:
- pozamykania okien,
- wyłączenie oświetlenia,
- pozakręcania baterii odbiorników wody,
- zamknięcie wszystkich sprzątanych pomieszczeń.